Hemma från skolan..

..Idag igen.  När jag vaknade imorse, vid kvart över 6, av alarmet på mobilen, gick jag upp. Jag var jättetrött, och orkade verkligen inte gå till skolan. Jag gick in till mamma och sa det till henne. Hon sa att  det  ver okej att jag stannade hemma.  Jag gick in på mitt rum och lade mig igen. Men jag kunde inte somna om. Melker kom in till mig en stund senare, han var helt galen, han slickades överallt, och spann jättehögt. Jag låg kvar i sängen en stund till, men till slut var jag tvungen att gå upp. När jag kollade på klockan så var det bara halv åtta.. Jag satte mig i en av fåtöljerna i vardagsrummet  och  läste tidningen.  Jag kollade om det gick några bra filmer ikväll, på TV , men det var typ bara terminator 2 (jag tror att det var 2:an iallafall..:S) Mamma låg i soffan och halvsov. Hon sa att hon var sugen på färskpressad juice. Jag sa till henne att jag kunde göra det till henne, det ville hon, och jag gick till köket och tog fram frukterna som vi hade. Jag skalade en banan, som jag lade i mixern, sen äpple och apelsin. Juicen blev sådär, den blev lixom tjock, och smakade inte så mycket. I indien drack vi juice varje morgon, och den var jättegod. Frukterna smakar så mycket där! Vi drack oftast pineapple-juice. Den var supergod! Men iallafall, sedan satte jag mig vid datorn, och läste sofias blogg, och skrev en kommentar till henne.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske baka kladdkaka.. :) Mamma sa att hon ville ha det, men vi har inget socker, jag måste handla om jag ska baka. Jag kanske ska kolla på film! Men jag vet inte vilken jag ska se, jag har sett alla jättemånga gånger.. : /
Ikväll ska jag och vännerna kolla på¨film, och mysa lite :) Jag har inte träffat Nike, Elin och Ida än.. Jag vet inte om Elin ska vara med, men jag hoppas det! Vanja hade fått  '1408' i julklapp, ni vet, skräckisen, där det är ett hotellrum, som det typ spökar i. Hoppas att vi ska se på den!



                                  Spännande, hoppas att den är bra :)

Jag vill läsa det fjärde Twilight-boken! Tove har den på englska, men jag vill läsa det på svenska, och den kommer ut i mars, så långt orkar jag inte vänta! :( Dom är så himla bra, man blir helt beroende. Vet ni vad jag upptäckte? På första boken är det ju två händer och ett äpple - och i filmen, så tappar  Bella ett äpple i matsalen, när hon står brevid Edward,  och då studsar det mot hans fot, och han fångar äpplet i händerna, - och det ser likadant ut, det blir den bilden, dom lixom filmar hans händer men äpplet i!  Haha, ni kanske redan har sett det :P
Nu ska jag fixa med tvätten, Ha en trevlig helg!    Pussar & karmar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jaa, det är jätte kul med äppelscenen x]

Är helt beroende av böckerna ;) :D

2009-01-18 @ 15:54:10
URL: http://mandie.blogg.se/
Postat av: Nike

faan såg ni '1408' utan mig?? era bajs ungar ;)

2009-01-19 @ 21:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0