Hemma igen...

I går natt kom vi hem, efter en lång resa. Sammanlagt ca 28 timmar. Vi åkte från 'Costa Gama Home Stay' i Cochin, Indien, vid typ 12, den 6:e. På flygplatsen köpte vi choklad och dricka, sen satte vi oss ner och läste. Ett tag senare gick vi till vårat flygplan. Vi flög i ungefär 4 timmar. Jag sov typ hela vägen :P. När vi kom fram till AbuDhabi satte jag, Moa, Anna och Elsa oss ner och spelade kort. Mamma och Johan gick och fixade något med väskorna. När dom kom tillbaka gick vi till ett café. Jag beställde en fociaccia och en donut med choklad på och en cappucino. Mums! Vi gick omkring i affärena en stund, kollade på parfymer och väskor. Jag skulle få en parfym av mamma, men vi var för trötta på flygplatsen, så vi köpte ingen.
Från AbuDhabi åkte vi till Frankfurt. Vi flög i 7 timmar. Jag hann kolla på 2 filmer, Wild Child och The Sisterhood Of The Traveling Pants 2. Båda var bra. Man hade varsin sån där liten TV som satt fast i stolen framför. När vi klev av planet i Frankfurt var det jättekallt! Typ 6 minusgrader! Vi gick huttrande in i flygplatsen, där vi gick en lång stund och letade efter vårat bagage. Det hade blivit något fel med incheckningen, så vi var tvugna att hämta det. När vi väl hittade vårt bagage gick vi genom typ hela flygplatsen (den är VÄLDIGT lång) och satte oss ner vid några bänkar. Alla var jättetrötta, så vi lade oss ner och somnade. Mamma väckte mig typ 2 timmar senare, när vi skulle gå till planet.  Vi flög i typ 2 timmar, jag sov hela tiden.. Sen var vi tillbaks i Sverige. Vi tog våra väskor och satte oss på några bänkar. Mamma och Johan gick ut och hämtade bilarna.  När dom kom tillbaka tog vi våra väskor och gick ut och packade in dom i bilarna. Sedan åkte vi. I huset var det jättekallt när vi kom in. Mamma tände en brasa, och hällde upp varmt vatten i badkaren, för att på upp värmen. Jag tog på mig min pjamas, och borstade tänderna, och gick och lade mig. Mamma hade blivit sjuk på kvällen , så jag sov hos henne. Vid 8 på morgonen väckte hon mig, och sa att hon mådde jättedåligt. Jag gick ut till bilen och hämtade hennes väska med mediciner. Ute var det iskallt. Det hade snöat massa under natten, och det var jättehalt. När jag kom in igen plockade jag upp påsen med mediciner, och gav en treo till mamma.

Idag har jag träffat Tove, Vanja och Rawand. Vi gick ut och pratade en massa. Det var jättemysigt, och kul att se dom igen :)
Nu ska jag gå och kolla på 'Mamma mia!' med Tora.
Pussar! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad kul att du är hemma igen! Vi måste höras, jag ska beställa tågbiljetter :D Mår maude bättre? PUSS saknar dej <3

2009-01-08 @ 21:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0