länge sedan..

Ojoj, det var ett tag sedan jag skrev.. Har inte haft ork och lust. Sofia var ju här för ett tag sedan. Innan vi hämtade var jag hos Vanja, vi sminkade oss fina, och tog seriösa bilder ;), Har inte sett alla men dom blev säkert finfina :). Senare på kvällen ringde jag pappa och sa att han skulle hämta mig, vi skulle ju hämta Sofia i Alingsås. När han kom skyndade jag mig ut i bilen. Vi åkte hem och hämtade Tora. Sedan bar det av till Alingsås. När vi kom fram till stationen var det typ tio minuter tills tåget skulle komma, det hade blivit lite försenat. Vi gick in på pressbyrån och kollade i tidningar. När vi hade varit därinne ett tag såg jag Ida genom ett fönster. Vi vinkade till varandra och hon och Helena gick in på pressbyrån. Jag pratade lite med Ida, honn sa att hennes pappa skulle komma med samma tåg som Sofia.
Vi gick ut på perrongen, och tåget kom. Vi stod och väntade en stund, men Sofia kom inte :P, jag och Tora gick längre fram, och till sist såg vi henne komma. Vi gick fram till varandra och kramades och sa hej och så. Vi gick till bilen och la in Sofias väskor i bagaget. Sedan åkte vi till en mataffär och köpte godis och pappa köpte mat. När vi kom hem bäddade vi i mitt rum och satt och pratade en stund. Sen gick vi ner och kokade te, och åt godiset. Vi gick och lade oss en liten stund senare, efter att vi hade borstat tänderna och klätt på oss pyjamas. Vi låg och pratade en lång stund, men till slut somnade vi.

Dagen efter åkte vi till stan. Vi gick upp ganska tidigt så att vi skulle hinna vara i Göteborg ett tag. Vi segade ganska mycket, så när det bara var några minuter kvar tills bussen skulle gå , fick vi skynda oss. Bussen kom och vi åkte till floda. Där fick vi vänta i åtta minuter, innan tåget kom.            När vi väl var framme i Göteborg gick vi först in i Femman. Inne på Bianco hittade jag ett par högklackade stövlar som bara kostade 200. Jag visste inte riktigt om jag ville ha dom , så vi gick vidare. Inne på Indiska köpte jag ett svart linne och en vit t-shirt, Sofia köpte ett likadans svart linne. På Gina köpte jag en grå kofta, och på H&M ett par vita benvärmare. Justeja! jag köpte en mascara på Lindex, där köpte Sofia en parfym.
Vi käkade på Mc, som vanligt :P. När vi var på väg tillbaka till tåget bestämde jag mig för att köpa skorna. Vi gick dit och jag betalade. Sen fick vi springa till tåget.

När vi kom hem kollade vi på BjörnGustafssons DVD, den var rolig :). Sen såg vi på en film som gick på TV, det kändes som den slutade mitt i , den var inge bra.. Vi gick upp och tog på oss våra nya kläder och tog massor av kort på sofias kamera och min mobil.  Vi gick och lade oss en stund senare.
På morgonen städade vi i mitt rum och packade Sofias saker, sen gick vi till mamma. Där fixade vi också i mitt rum , och fikade. Moa hade bakat semlor, som var supergoda!  Vi körde Sofia till tåget en stund senare, vi sa hejdå, och jag och pappa åkte hem.


I Helgen var jag och Vanja i göteborg (igen). Jag orkar inte skriva om allt vi gjorde, men jag köpte en till kofta, fasst svart,ett par gråa benvärmare ( dom vita jag köpte med Sofia var ENORMA , så jag var tvungen att köpa några som var lite mindre..) , en grå koftklänning, och en svart kjol, ni vet en sån där som man knäpper i midjan, med ett skärp till.

På fredag ska våran klass ha disco, för 1:or till 3:or, det känns som att det inte kommer att bli så bra, ingen har koll, men det kanske går bra iallafall..
Nu måste jag gå, har kram i fingrarna , Puss & Kram!

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha vet du? den där dåliga "filmen" som vi såg var ingen film, utan en serie :P jag kollade i lördags också och den var faktiskt bra! ;) roligt vi hade iaf! PUSS! <3

2009-01-27 @ 21:43:22
URL: http://soffliz.blogg.se/
Postat av: filippa

haha, var det? inte så konstigt då att den slutade mitt i :P,

layouten blev bra, men kan du göra 'filippa' större, och i skrivstil? skulle bli jättebra :). hur går det med planerandet, med du, jag och Nina? Pusss <33

2009-01-28 @ 18:44:15
URL: http://filippakaremyr.blogg.se/
Postat av: Sofia

jaavisst, jag kan göra det nån dag när jag har tid! inte just nu tyvärr för jag måste göra nåra läxor.. haha, planerandet går väl sådär, men nina tycker iaf att mars låter bra! så då har vi fem helger att välja mellan! fast den första helgen går inte för då kommer vi hem från trysil :) men den 7/8, 14/15, 21/22 eller 28/29! fast den sista helgen är bara en vecka innan påsklovet, så jag tycker nästan helgen den 7/8- du? PUSS! <3

2009-01-28 @ 19:51:42
URL: http://soffliz.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jaa, det var kul! :D Gud vad roligt om vi kunde se på New Moon tillsammans ! Vi får höras nån dag också och beställa biljetter till i mars!! PUSSAR! <3

2009-01-30 @ 15:58:08
URL: http://soffliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0